Medialle

LEHDISTÖTIEDOTE - 28 Huh 2014

Malaysia Airlines polkee lentohintoja Suomessa

Lentohinnat Bangkokiin ovat pohjalukemissa. Thaimaan pääkaupunkiin pääsee nyt 529 eurolla, mikä on 25 prosenttia halvempi hinta kuin kaksi vuotta sitten. Tällä hinnalla lentoja tarjoaa viime aikoina otsikoissa ollut Malaysia Airlines, jonka lentoyhteys kulkee kahdella vaihdolla Amsterdamin ja Kuala Lumpurin kautta.

Malaysia Airlinesin lento MH370 katosi vajaat pari kuukautta sitten lennolla Kuala Lumpurista Pekingiin. Valtava mediapyöritys ja lennon katoamiseen liittyvä mystiikka ovat vaikuttaneet malesialaisen lentoyhtiön lentojen myyntiin.

Joka tapauksessa lentoyhtiö on laskenut hintojaan Suomen markkinoilla niin, että esimerkiksi Helsingistä Bangkokiin tarjotaan meno-paluulentoja 529 eurolla. Tämä on Suomen lentohintaindeksin historian kaikkien aikojen halvin hinta tähän aikaan vuodesta.

Vaikka otetaan huomioon kausivaihtelusta johtuva hintojen muutos, on hintataso 25 prosenttia halvempi kuin kaksi vuotta sitten. Kaksi vuotta sitten edullisin hinta Bangkokiin oli Turkish Airlinesillä Istanbulin kautta 710 euroa ja nyt siis Malaysia Airlines lennättää Amsterdamin ja Kuala Lumpurin kautta 529 eurolla. Malaysia Airlines oli halvin myös vuosi sitten, mutta silloin hinta oli 610 euroa.

Travelmarket.fi vertaa neljän viikon välein lentohintoja ja julkaisee tulokset Suomen lentohintaindeksissä. Vertailussa on mukana 10 Euroopan kohdetta ja 10 kaukokohdetta.

Hintakehitys 2012-14

Helsingistä

Viikko 21/2014

Viikko 21/2013

Viikko 21/2012

Muutos-% 2012-2014

Bangkokiin

529,-

610,-

710,-

-25%

HUOM: Halvimpien hintojen keskiarvo Bangkokiin lähtöviikolla 21. Lentojen hinnat on haettu neljä viikkoa ennen lähtöpäivää ja ne sisältävät verot ja pakolliset matkustajamaksut.

Tutustu Suomen lentohintaindeksiin täällä: Suomen lentohintaindeksi

Thaimaan lennoilla on käynnissä kova hintakilpailu. Malaysia Airlines on pakottanut myös muut lentoyhtiöt laskemaan hintojaan,” kertoo Mikko Vartiainen, Travelmarket.fi.

Jos lentäminen Malaysia Airlinesillä ei kiinnosta, niin Helsingistä Bangkokiin pääsee KLM:llä tai Lufthansalla 610 eurolla. Finnairin suorat lennot viikolla 21 saa edullisimmin 726 eurolla.

Suomen Lentohintaindeksin kohteet:

* Eurooppa:
Amsterdam, Barcelona, Berliini, Kööpenhamina, Lontoo, Málaga, Pariisi, Praha, Rooma ja Wien.

** Kaukoreitit:
Bangkok, Beijing, Dubai, Johannesburg, Los Angeles, Mexico City, New York, Rio de Janeiro, Sydney ja Tokio.

Travelmarket Suomi
Travelmarketin matkahaku etsii halvimmat lennot ja sinulle sopivimmat hotellit yli 1 000 verkkosivustolta.